fbpx

Fotografia produktowa – Fotografia motoryzacyjna

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
WhatsApp
Spis treści

Fotografia produktowa w ostatnim latach znacznie zyskała na swej popularności.
To odłam fotografii, który powstał z myślą o jak najkorzystniejszym
przedstawieniu danego produktu, usługi czy wydarzenia. Fotografia
produktowa rozwija się w niezwykle dynamiczny tempie. Skutecznie wpisała się w
najważniejsze potrzeby przedsiębiorców, którzy potrzebują przedstawiać
wizerunek swych produktów w internecie. Niemal każda działalność jest oparta na
sprzedaży, stąd powyższa gałąź fotografii ma bardzo szerokie zastosowanie.

Fotografia produktowa - wielkie znaczenie w biznesie

Usługi świadczone przez fotografów branży fotografii produktowej są obecnie
niezwykle zaawansowane. Przedsiębiorcy doskonale zdają sobie sprawę, jak
ważnym aspektem jest wizualne przedstawienie produktu. Z tego względu
każdy szczegół musi zostać dopełniony. Jakość wykonywanych zdjęć powinna
być należycie wysoka. W końcu estetyczna galeria zdjęć produktów potrafi
wzbudzić u klienta taką reakcję, która w efekcie skłoni go do zakupu. Fotografowie
muszą mieć na uwadze, że nawet najlepszy produkt, jeśli zostanie przedstawiony
w niekorzystny sposób – nie doczeka się zakupu. Fotografia produktowa to
branża, w której najlepiej sprawdzają się osoby, które wykonują zawód z pasji.
Estetyka, piękno, odpowiednia perspektywa i światło – to komponenty dobrego
zdjęcia, które może przyczynić się do zwiększenia ilości sprzedaży w danej firmie.

Czy dobre zdjęcia muszą być drogie?

Z pewnością trzeba liczyć się z tym, że dobre zdjęcia będą nieco kosztować. W
końcu stworzenie estetycznej galerii zdjęć danego produktu wymaga nie tylko
czasu, ale także odpowiednich umiejętności. Ceny są zróżnicowane i zależne od
wielu zmiennych. Na stawkę z pewnością mają znaczenie:
– wielkość produktu,
– rodzaj produktu,
– częstotliwość współpraca,
– wersja zdjęcia,
– obróbka.


Ponadto, na cenę może wpływać także doświadczenie danego fotografa, a także
jego pozycja na rynku. Oczywiste, że dopiero zaczynający w branży będą
cechować się konkurencyjnymi cenami, jednak większość przedsiębiorców
zdecydowanie nie oszczędza na takich usługach.

Jak powstaje dobre zdjęcie?

Aby zdjęcie danego produktu było korzystne, muszą zostać spełnione
najważniejsze czynniki decydujące o jakości oraz atrakcyjności danej fotografii. Do
takich niewątpliwie należy zaliczyć światło, które odgrywa kluczową rolę nie tylko
w fotografii produktowej, ale w każdej. Nawet początkujący, niedoświadczony
fotograf ma pełną świadomość tego, że dobre światło to 50% sukcesu. Jeśli
chodzi o oświetlenie, to technologia poszła dziś na tyle do przodu, że jesteśmy już
w stanie stworzyć małe “studio fotograficzne” nawet podczas rajdu
samochodowego. Mimo wszystko najlepszym światłem za każdym razem jest
światło dzienne i to właśnie ono spisuje się najlepiej w fotografii o niemal każdym
charakterze. Lampy powinny być jedynie uzupełnieniem. Trzeba mieć jednak na
uwadze, że lampy dają ogromne możliwości.
Drugim, ważnym czynnikiem jest cień. Często zdarza się, iż cień zbyt bardzo
przytłacza dany produkt, czego konsekwencją jest fotografia o nieestetycznej
cesze. Aby tego uniknąć, fotografowie często korzystają ze sprawdzonego
rozwiązania jakim jest skorzystanie z dyfuzora do flesza. Działanie dyfuzora sprawi,
że światło będzie nieco bardziej równomierne.
Każdy profesjonalny fotograf wie, że tak samo ważne jak pierwszoplanowy produkt
jest samo tło. Najkorzystniejszym jest zazwyczaj białe płótno. Krzykliwe kolory
mogą wywołać u odbiorcy reakcję rozproszenia i nie uzyskamy wówczas
pożądanego efektu. Według najbardziej doświadczonych fotografów,
zdecydowanie najlepszym tłem jest tzw „krzywa nieskończoności”. Obecność
tego rodzaju tła sprawia, że odbiorca skupia całą uwagę na danym produkcie.

Postprocessing

Mimo, iż wcześniej wspomnieliśmy o obróbce, to powinna ona mieć jedynie
charakter kosmetyczny. Najważniejsza jest dzisiaj naturalność. Nie możemy w
sposób zbyt ekstrawagancki potęgować najlepszych cech produktu. Fotografia
powinna być naturalna i przedstawiać rzeczywisty stan wizualny produktu. Nie
przejdą zatem przekolorowane filtry, które uniemożliwiają dokładne przyjrzenie się
danemu produktowi.
Oczywiście wiele zależy od tego, jakie przeznaczenie mają mieć fotografie. W
przypadku zdjęć stricte reklamowych – samej obróbki graficznej jest zdecydowanie
więcej. Tutaj nie tylko wchodzi w grę podstawa korekcja kolorów, ale często także:
– zmiana elementów tła,
– łączenie wielu zdjęć z różną ekspozycją i oświetleniem samochodu w jedno.

Fotografia motoryzacyjna

Fotografia produktowa odnalazła swe szerokie zastosowanie szczególnie w
motoryzacji, gdzie zdjęcia pięknych, sportowych samochodów nadają się nie tylko
na publikację w ofercie sprzedażowej danego salonu, ale także na tapety telefonu.
Odpowiednio wykonana fotografia samochodu potrafi wzbudzić wiele emocji,
zwłaszcza u miłośników czterech kółek. W tej branży potrzebne są osoby, które
potrafią zrobić zdjęcie „z pazurem”. Odpowiednia perspektywa, a także samo
miejsce wykonania zdjęcia będą na wagę złota. W przypadku samochodów
sportowych, świetnie spiszą się zadziorne ujęcia, które ukażą nieco agresji w
sylwetkach pojazdów. Dealerzy samochodów kładą naprawdę duży nacisk na
promocje swoich marek poprzez regularne dodawanie fotografii swoich aut. To
świetne narzędzie, dzięki któremu można w skuteczny sposób wpisywać się w
podświadomość potencjalnych klientów. Fotografia produktowa jest w tym
przypadku rewelacyjnym instrumentem do marketingu.

Zdjęcia motoryzacyjne wykonuje się zazwyczaj dla:
– salonów samochodowych,
– komisów samochodowych,
– kolekcjonerów,
– osób indywidualny np. zdjęcia do sprzedaży auta,
– kampanii oraz materiałów reklamowych,
– wydawnictw prasowych,
– przewoźników do celów marketingowych.

Podczas wykonywania zdjęć samochodowych niezwykle przydatny będzie także
sam filtr polaryzacyjny. Pozwala on na rzetelne wyeliminowanie wszelkich
refleksów czy odbić światła w karoserii samego pojazdu. Takie działanie znacząco
wpływa na poprawę estetyki ujęć i pozwala wykonywać bardziej profesjonalnie
wyglądające zdjęcia.

Jakie jest najważniejsze zadanie fotografii motoryzacyjnej?

Najważniejszym zadaniem fotografii produktowej w motoryzacji jest wzbudzanie
pożądanych emocji, takich jak zainteresowanie, pożądanie danego produktu,
ciekawość, czy nawet intrygę. Zaczynając sesję zdjęciową samochodów już na
początku trzeba mieć dobrą koncepcję. To między innymi od konkretnego modelu
pojazdu zależeć będzie cały charakter zdjęć. Już na wstępie warto określić, jakie
cechy samochodu powinny zostać uwypuklone. Światło powinno zostać dobrane
w taki sposób, aby jak najkorzystniej przedstawiało sylwetkę. Jeżeli jest taka
potrzeba, to dodatkowo warto użyć światła błyskowego, lub techniki nazywanej
malowaniem światłem.

Warto zastanowić się czy chcemy ukazać:
– innowacyjne rozwiązania technologiczne,
– komfort podczas jazdy,
– sportowy, luksusowy, bądź rodzinny charakter,
– ekonomię,
– bezpieczeństwo.

Niewątpliwie wiele zależy od naszego pożądanego grona klientów. Jeśli mamy
stworzony Avatar idealnego klienta, wówczas dużo łatwiej będzie nam określić
kierunek, w jakim warto się kierować tworząc fotografię.

Jaka lokalizacja w fotografii motoryzacyjnej?

Prawdą jest, iż w przypadku fotografowania jakiegokolwiek pojazdy niezwykle
istotne znaczenie będzie miała sama lokalizacja, która powinna zostać
odpowiednio dobrana. Jakie zadanie ma ukazanie lokalizacji samochodu na
fotografii? Otóż powinna ona podkreślać nie tylko charakter pojazdy, ale
przede wszystkim jego przeznaczenie. Tło, nie może także nawet w
najmniejszym stopniu rywalizować z autem, jeśli chodzi o przyciągnięcie uwagi
klienta. Powinno być na tyle subtelnie przedstawione, bądź rozmyte, aby to
właśnie nasz luksusowy samochód skupiał całą uwagę odbiorcy, oraz generował u
niego pożądane emocje. Niemniej ważna jest także sama kompozycja dzieła. Nie
wystarczy wybrać lokalizację i przyjechać, jak myśli wiele osób. Otóż samochód
powinien być odpowiednio umieszczony względem otoczenia. To także zależeć
będzie od typu modelu danego pojazdu. Oczywiste jest, iż sportowe, agresywne
samochody najlepiej będą wyglądać sfotografowane na torze wyścigowym. Jeśli
zaś potrzebujemy dobrych zdjęć suv-ów i terenówek, wówczas doskonałym
pomysłem będzie udanie się na ubłocone bezdroża

Fotografia w ruchu

Fotografia produktowa sprawdzi się doskonale jeśli zależy nam na uchwyceniu
pojazdu w ruchu. Tego typu zdjęcia są przecież kluczowe w motoryzacji.
Fotografie zawsze powinny być naturalne, a dobrze wiemy, że naturalnym
środowiskiem każdego samochodu jest jazda po ulicy, torze czy wyboistych
bezdrożach. Mimo, iż znacznie częściej wykonuje się klasyczne, statyczne zdjęcia
to mówiąc o fotografii motoryzacyjnej nie można przecież nie wspomnieć o
technice zwanej „panning”. To nic innego jak wykonywanie zdjęć samochodów
podczas jazdy i skrupulatne śledzenie ich aparatem. W sytuacji, gdy chcemy
pokazać szybkość i osiągi zdjęcia samochodów w ruchu mogą okazać się
niezastąpione.

Fotografie dynamiczne w motoryzacji najlepiej sprawdzają się nie tylko w celach
promocyjnych danej marki, ale także podczas wszelkich eventów i zawodów
motoryzacyjnych, takich jak rajdy. Dobry fotograf powinien dysponować nie tylko
kilkoma aparatami, ale przede wszystkim obiektywami, które będzie mógł dobrać
w zależności od danej sytuacji. Podczas fotografowania rajdów nie ma miejsca
na błąd. Samochód nie ustawi się jeszcze raz do zjęcia na życzenie fotografa.
Tutaj potrzebna jest odpowiednia dynamika oraz wyczucie. Podczas zawodów
bardzo dużą rolę odgrywa sama logistyka. Skrupulatne zaplanowanie dnia, a także
miejsc do zdjęć i dojazdów ma niebotyczne znaczenie. Zadaniem fotografa jest
wybrać najlepsze zakręty czy scenerie, które będą wyglądać jak
najatrakcyjniej na zdjęciach.

Jedną ze świetnych metod ukazywania pojazdów w ruchu jest technika zwana rig
shot, której działanie opiera się na przymocowaniu aparatu do jadącego auta i
wykonywanie mu zdjęć. Taka technika wymaga skorzystania z wielu dodatkowych
akcesoriów, takich jak wszelkie uchwyty na przyssawki.

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
WhatsApp
Social Media
Najbardziej popularne
Subskrybuje nasz Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać od nas ciekawe artykuły prosto na swój email zapisz się. wystarczy że podasz adres email bez żadnych dodatkowych danych.

Categories
Przeczytaj także:
Wstęp​

Midjourney Sztuka i AI w Nowej Epoce

Midjourney to zaawansowane narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które rewolucjonizuje sposób, w jaki tworzymy i eksplorujemy wizualne treści. Umożliwia użytkownikom przekształcanie tekstowych opisów w szczegółowe

Notion – Przełom w Zarządzaniu Projektami

Notion – Przełom w Zarządzaniu Projektami Notion to wszechstronne narzędzie, które rewolucjonizuje zarządzanie projektami i organizację pracy. Wstęp Notion umożliwia użytkownikom tworzenie baz danych, różnorodnych