fbpx

Content marketing

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
WhatsApp
Spis treści

Aby uzyskiwać w sieci zadowalające wyniki, nie wystarczy inwestować w dobrą reklamę, chwytliwe hasła zapadające w pamięć odbiorców czy intrygujący przekaz. Dziś prym wiedzie profesjonalny content marketing, który pozwala zbudować świadomość marki, pozytywnie wpływa na jej postrzeganie, dostarcza cennej wiedzy i co ważne – umożliwia osiąganie świetnych wyników, dzięki którym dowolna strona może pnąć się jeszcze wyżej po drabinie wyszukiwań w Google. Jeśli zależy Ci na atrakcyjnych pozycjach, dzięki którym uzyskasz nowych klientów, dowiedz się, jak poprawnie zadbać o content marketing w swojej firmie. 

 

Czym jest content marketing?

Dla wielu osób pojęcie content marketingu może brzmieć nieco abstrakcyjnie. Tłumacząc je dosłownie na język polski, to nic innego jak marketing treści. Warto od razu podkreślić, że treść w tym przypadku nie oznacza wyłącznie słowa pisanego i tekstów, a znacznie więcej. Jest to jedna z dziedzin marketingu, która opiera się na sukcesywnych tworzeniu contentu i jego dystrybuowaniu, by dotrzeć do potencjalnych odbiorców.’

Istotą jest przydatność generowanych treści. Dzięki temu, że traktują one o tym, co jest interesujące, ale także praktyczne, content marketing pozwala na nakłonienie użytkowników do skorzystania z tego, co mamy im do zaoferowania – do wyboru produktów czy konkretnych usług. Jednak prócz samej perswazji pomagają one w budowaniu pozytywnego, profesjonalnego wizerunku marki. Dzięki content marketingowy opartemu o przemyślaną strategię każda firma jest w stanie odnieść sukces w sieci.

cropped view of woman touching sticky note with seo lettering near laptop on desk

Co składa się na content marketing?

Jak już wspomnieliśmy, content marketing składa się z rozmaitych rodzajów treści, dzięki czemu można go poprowadzić naprawdę kompleksowo i różnorodnie. Oczywiście nie jest konieczne, by wykorzystywać wszystkie dostępne formy. Warto przetestować, które z nich najlepiej sprawdzą się w przypadku naszej marki. Do wyboru masz:

* artykuły na bloga firmowego umieszczonego na stronie www;
* artykuły gościnne, czyli takie, które są publikowane poza stroną www;
* filmy udostępniane na platformie YouTube bądź na stronie;
* infografiki o charakterze informacyjnym, łączące elementy graficzne, dane statystyczne i wykresy, stanowią wizualizację pewnych faktów;
* podcasty, czyli nagrania audio wnoszące sporo wiedzy – porady, informacje;
* zdjęcia uzupełniające treści publikowane na blogu i mediach społecznościowych;
* e-booki oraz audiobooki, które oferowane są w formie książek do pobrania;
* webinary stanowiące często formę spotkań online z ekspertami na żywo;
* materiały publikowane na social mediach – Facebook, Instagram, Pinterest, TikTok itd.

Zawsze zwracaj uwagę na to, jakie formaty najlepiej sprawdzają się w przypadku Twojego biznesu. Dotyczy to zarówno potrzeb użytkowników i ich odbiorców, jak i charakteru marki. Działania content marketingowe powinny być przemyślane, ponieważ wyłącznie wtedy przyniosą zadowalające efekty.

 
cropped view of seo manager pointing with hand at flipchart with concept words of internet marketing

Kiedy content marketing jest skuteczny?

Oczywiście, aby content marketing przynosił zadowalające efekty, należy odpowiednio zadbać o jego jakość i dostosowanie go do zasad, którymi kierują się wyszukiwarki. Docelowo większość osób skupia się na Google, ponieważ ponad 99% użytkowników Internetu korzysta właśnie z niej. W tym przypadku ważne, by zastosować koncept EAT, który opiera się na konkretnych założeniach.

Expertise – czyli wiedza ekspercka. Tworząc treść, bardzo ważne są kompetencje i merytoryczne przygotowanie autora. Można o nich wspomnieć w dowolnym miejscu – np. kolumnie znajdującej się obok publikowanego tekstu.

Authoritativeness – oznaczące autorytatywność. Zgodnie z tym pojęciem ważne jest zaufanie do autorytetu – zarówno twórcy publikowanej treści, jak i samego contentu oraz strony, na której jest on udostępniany.

Trustworthiness – innymi słowy wiarygodność. Treści powinny być publikowane wyłącznie na stronach posiadających ogólne zaufanie wśród odbiorców. Priorytetem jest choćby posiadanie ważnego certyfikatu bezpieczeństwa SSL.

 
Strategy Marketing planning concept

Dlaczego warto inwestować w nowoczesny content marketing?

Content marketing odgrywa ogromną rolę w Internecie i pozytywnie wpływa na osiągane wyniki. Jeśli zadbamy o jego jakość, a także stronę techniczną, czyli profesjonalną optymalizację, możemy mieć pewność, że prędzej czy później przyniesie zamierzone efekty. Dlatego miej na uwadze, że wyłącznie content, gdzie wdraża się zasady SEO, przyniesie efekty. Jednak jest to zdecydowanie warte wysiłku i inwestycji czasu, o czym mówi szereg korzyści płynących z content marketingu. Przede wszystkim regularne publikowanie artykułów atrakcyjnych zarówno dla odbiorców, jak i wyszukiwarki Google, pozwala na skuteczne poprawienie pozycji strony w wynikach. Jednocześnie budujemy cenne linki.

Dzięki temu algorytmy Google biorą pod uwagę naszą witrynę i pokazują ją na wyższych miejscach w wynikach wyszukiwania. To darmowa reklama, która z pewnością przyciągnie spore grono odbiorców. Pamiętaj przy tym, że algorytmy są przychylne wyłącznie takim stronom, na których pojawia się regularnie treść, jaka jest jakościowa oraz wartościowa. Samo pisanie dla pisania czy umieszczanie przypadkowych grafik bądź innych materiałów wizualnych nie przyniesie pożądanych efektów. Roboty sprawdzają także, czy teksty są poprawne i przejrzyste, dlatego zadbaj również o stronę językową każdej publikowanej rzeczy.

Dbając o odpowiednią częstotliwość publikowanych treści – niezależnie od ich formatu oraz kanału, gdzie je udostępniamy – jesteśmy w stanie dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców, którzy staną się naszymi potencjalnymi klientami. W efekcie nie tylko wskakujemy na wyższe pozycje w Google, ale także zwiększamy świadomość istnienia marki oraz jej wiarygodność. To darmowa reklama, która przynosi długofalowe wyniki niskim kosztem.

Kid earning money for future

Jak zdjęcia mogę pomóc w pozycjonowaniu?

Chcemy podkreślić, jak istotną rolę odgrywają w pozycjonowaniu wykorzystywane zdjęcia. Nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że przyciągające wzrok fotografie czy grafiki, nie tylko dostarczają wrażeń wizualnych, ale także pomagają w podniesieniu wrażenia na temat strony czy całej marki. Ważne, by zadbać o ich odpowiednią optymalizację. Dlaczego? Przede wszystkim to sposób na skuteczne skrócenie czasu ładowania się strony. Jeśli zdjęcia są dostosowane pod wszelkie zasady SEO, mogą sprawić, że prędkość ładowania naszej witryny będzie znacznie krótsza – zarówno na urządzeniach mobilnych, z których tak często się korzysta, jak i komputerach.

Ponadto warto pamiętać, że zdjęcia pomagają zaangażować użytkowników. To właśnie posty, które zawierają grafiki i inne elementy wizualne, zachęcają do podejmowania interakcji czy w ogóle kontynuację lektury. Na pewno przełoży się to na wzrost liczby klientów.

Nie możemy nie wspomnieć, że zoptymalizowane zdjęcia mają większą szansę na to, by pojawiły się w wyszukiwarce Google na pierwszych miejscach, a tym samym, by trafiły do dużego grona odbiorców. Pozwoli to zwiększyć ruch w witrynie oraz jej rozpoznawalność. Te pozytywne efekty na pewno odpowiedzą na oczekiwania każdego przedsiębiorcy, który rozwija swoją markę w sieci.

Web Optimization Concept Design

Odpowiednie zdjęcia do internetu – czyli jakie?

Na stronie internetowej nie ma miejsca na przypadki. Dotyczy to zarówno tekstów, jak i zdjęć. Dlatego i w tym przypadku musisz zadbać o to, by były one zoptymalizowane – również pod SEO. Badania mówią, że prawie 80% problemów związanych z pozycjonowaniem może wynikać właśnie z problemów z optymalizacją zdjęć – albo przeprowadzoną w niewłaściwy sposób, albo jej brakiem w ogóle.

Kluczową kwestią jest zadbanie o to, by wybierane grafiki czy fotografie miały ścisły związek z witryną i tematyką, którą obrazują. Wyłącznie w taki sposób jest się w stanie przyciągnąć uwagę odbiorców, a przy tym zapewnić, że dostarczamy wiarygodną i spójną treść w każdym detalu. Warto, by zdjęcia wnosiły coś do treści, a nie były wyłącznie tzw. zapychaczem, który nie ma nic na celu, a jedynie wprowadza dezorientację.

Miej na uwadze także kwestię praw autorskich. Nie ryzykuj kradzieżą czyichś treści, ponieważ może mieć to negatywne konsekwencje, które będą się ciągnąć latami. Najlepiej jest wykorzystywać własne zbiory zdjęć albo podejmować współpracę z agencjami, które zajmują się profesjonalnym fotografowaniem, filmowaniem czy dronowaniem. To gwarancja spokoju, wysokiej jakości i pewność, że publikowane materiały będą rzeczywiście uzupełniać content marketing.

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
WhatsApp
cropped view of woman touching sticky note with seo lettering near laptop on desk
Social Media
Najbardziej popularne
Subskrybuje nasz Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać od nas ciekawe artykuły prosto na swój email zapisz się. wystarczy że podasz adres email bez żadnych dodatkowych danych.

Categories
Przeczytaj także:
Wstęp​

Midjourney Sztuka i AI w Nowej Epoce

Midjourney to zaawansowane narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które rewolucjonizuje sposób, w jaki tworzymy i eksplorujemy wizualne treści. Umożliwia użytkownikom przekształcanie tekstowych opisów w szczegółowe

Notion – Przełom w Zarządzaniu Projektami

Notion – Przełom w Zarządzaniu Projektami Notion to wszechstronne narzędzie, które rewolucjonizuje zarządzanie projektami i organizację pracy. Wstęp Notion umożliwia użytkownikom tworzenie baz danych, różnorodnych