fbpx

Nowoczesny marketing – usługi wykonywane z wykorzystaniem drona

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
WhatsApp
Spis treści

Rozwój technologiczny doprowadził do tego, że na rynku pojawia się coraz więcej interesujących rozwiązań zwłaszcza w zakresie content marketingu. Firmy, które chcą pozostać zauważone na rynku, muszą dopasować się do tych technologii, jeżeli nie chcą stracić swojej pozycji. Jednym z ciekawszych rozwiązań, wykorzystywanych obecnie w marketingu, są usługi z wykorzystaniem dronów. Te latające maszyny bardzo szybko znalazły uznanie wśród osób prywatnych, które wykorzystują je między innymi do nagrywania filmów czy robienia zdjęć panoramy miasta. Firmy reklamowe oraz przedsiębiorstwa innego rodzaju, bardzo szybko zdały sobie sprawę z potencjału, który drzemie w tej technologii. Obecnie na rynku znaleźć można całą masę firm, które oferują szereg usług z wykorzystaniem drona. Jak to jednak wygląda w praktyce? W tym artykule opiszemy z jakich usług mogą skorzystać potencjalni klienci takich firm oraz dlaczego tak właściwie, marketing z wykorzystaniem dronów to dobry pomysł.

Dlaczego branża reklamowa decyduje się na content marketing z
wykorzystaniem dronów?

Odpowiedź na to pytanie jest tak naprawdę bardzo prosta. Z roku na rok, walka o klienta jest coraz bardziej zacięta. Na rynku pojawia się coraz więcej firm, które oferują wysokiej jakości usługi oraz produkty dostosowane do danych grup konsumentów. Należy również pamiętać o tym, że rozwój technologii, zwłaszcza Internetu sprawił, że nawet małe i młode firmy, są w stanie bez większego problemu dotrzeć do klientów nie tylko w całej Polsce, ale również i na świecie. To właśnie ta konkurencja doprowadziła do tego, że firmy muszą sięgać po rozmaite rozwiązania, które pozwolą im na wyróżnienie się na tle konkurencji. A trzeba pamiętać o tym, że zastosowanie drona w branży reklamowej jest naprawdę bardzo szerokie. Filmy czy zdjęcia wykonywane z lotu ptaka, to już norma, wykorzystywana w promocji wszelkiego rodzaju produktów i usług. Nawet urzędy w małych miejscowościach mogą pochwalić się tego typu marketingiem. Ponadto, taki bezzałogowy mały latający obiekt, może również stać się powierzchnią reklamową. W jaki sposób? To proste, do takiego drona można bez problemu przyczepić np. baner reklamowy. A jako, że obiekt ten często lata nad miastem, to będzie on widoczny dla wszystkich, potencjalnych klientów danej firmy.

Dlaczego drony w branży marketingowej, to świetny sposób na promocję?

  • Są one relatywnie tanie – jeżeli chcieliby Państwo wynająć np. helikopter czy samolot do celów fotografii lotniczej, to jest to rozwiązanie drogie. Drony są o wiele tańszą alternatywą, a cechują się niemal taką samą skutecznością;
  • Jest to relatywnie bezpieczne rozwiązanie – korzystanie z samolotów czy helikopterów lub nagrywanie spotów reklamowych na wysokości, to zadania o podwyższonym poziomie ryzyka. Drony to pojazdy bezzałogowe, więc w naturalny sposób niwelują potencjalne niebezpieczeństwo;
  • Cechują się one wszechstronnością i oferują niemal nieograniczone możliwości w zakresie reklamy – drony zasadniczo mogą pracować wszędzie. Korzystać z nich możemy jako właściciele małych firm i dużych przedsiębiorstw, możemy nagrać nimi panoramę wsi, projekty przemysłowe, biurowce o wysokich kondygnacjach czy osiedle domków jednorodzinnych. Zasadniczo jedynym ograniczeniem w zakresie ich wykorzystania jest nasza własna wyobraźnia.
  • Mogą dostać się tam gdzie nie dostaną się samoloty czy helikoptery – warto zauważyć, że mają one jedną przewagę nad helikopterami i samolotami (które również są wykorzystywane w reklamie), mogą one podlecieć bardzo blisko budynków na co nie mogą sobie pozwolić wyżej wymienione pojazdy załogowe. Drony oczywiście nie mają z tym żadnych problemów;
  • Nie wymagają one wieloletnich szkoleń – uzyskanie pozwolenia na drony do celów niekomercyjnych nie jest trudne. Podstawowe szkolenie A1, A2, A3 nie wymaga zbyt wiele czasu ani środków finansowych. Firmy takie jak Profit Partner posiadają licencję NSTS-06 która uprawnia do misji bezzałogowych statków powietrznych (wielowirnikowych) do 25 kg w zasięgu wzroku i poza zasięgiem wzroku do 2 km. 
  • Są one relatywnie tanie – jednym z największych atutów dronów jest bez wątpienia ich dość niska cena. Przeciętny dron, to wydatek rzędu 5000-6000 zł. Nie jest to więc bardzo duża kwota. Drony do wykorzystania komercyjnego to już wydatek ponad 20 000 zł.

Jak widać drony posiadają szereg zalet, a możliwości ich wykorzystania, są zasadniczo nieograniczone. Trudno więc się dziwić, że stały się one tak popularny w branży marketingu.

Jak można wykorzystać drony w marketingu – filmy promocyjne, to nie jedyna
opcja

Jak wspomnieliśmy wcześniej, drony w marketingu, mają naprawdę szerokie zastosowanie i sprawdzą się one w naprawdę wielu, różnych sytuacjach. Bardzo szybko również będą Państwo w stanie zauważyć, jak wiele korzyści przynosi właśnie ta forma reklamy. Firmy takie jak Profit Partner oferują szeroki zakres usług z wykorzystaniem dronów. Do najważniejszych z nich można zaliczyć między innymi: 

  • Filmy reklamowe – wspomniane wcześniej filmy promocyjne, to zdecydowanie jedno z najbardziej oczywistych zastosowań dronów. Pozwalają one bowiem na kręcenie innowacyjnych, a co ważniejsze dynamicznych filmów w wysokiej rozdzielczości co pozwala na stworzenie ciekawych i przyciągających uwagę klienta reklam. Często z takich filmów korzystają urzędy miasta czy firmy deweloperskie, gdyż dron pozwala na uchwycenie panoramy miasta czy całości inwestycji;
  • Tworzenie materiałów i zdjęć promocyjnych – drony można wykorzystać również do tworzenia rozmaitych zdjęć i materiałów promocyjnych z czego często korzystają np. klienci indywidualni;
  • Tworzenie materiałów „live” z eventów promocyjnych i handlowych – drony w marketingu wykorzystuje się również przy rozmaitych eventach promocyjnych oraz handlowych. Przykładowo, jeżeli dane przedsiębiorstwo prowadzi np. spotkanie promocyjne na świeżym powietrzu, to taki dron może być wykorzystany do przeprowadzanie relacji live z takiego eventu. A trzeba pamiętać o tym, że tego typu relacje są coraz bardziej popularne;

Drony w marketingu – kto powinien zdecydować się na takie rozwiązanie?

W tym artykule wyjaśniliśmy już, że drony w marketingu to bardzo dobry wybór, głównie ze względu na ich uniwersalność, wszechstronność oraz niskie koszty samego przedsięwzięcia. Zapewne jednak wielu z Państwa zastanawia się nad tym ,kto tak właściwie powinien zdecydować się na tego typu rozwiązanie? Zasadniczo tego typu usługi sprawdzą się niemal w każdym przypadku. Skorzystać z nich mogą:

·    

  • Twórcy filmów promocyjnych oraz wszelkiej maści przedstawiciele branży fotograficznej – firmy, które specjalizują się w tworzeniu filmów z imprez masowych etc. często wykorzystują właśnie ujęcia z drona, dzięki czemu znacznie rozszerzają oni repertuar oferowanych przez siebie usług;
  • Małe przedsiębiorstwa, działalności jednoosobowe, startupy – drony pozwalają nawet małym firmom, na stworzenie ciekawych materiałów promocyjnych etc. które można wykorzystać w mediach społecznościowych, pozwalając jednocześnie na zdobycie przewagi nad konkurencją. Przykład? Są Państwo właścicielami food trucka i zostali Państwo wybrani jako jedna z grup oferujących jedzenie na dniach miasta w danej miejscowości. Dronem można nagrać film z takiego eventu, który sprawi, że taki food truck zyska na popularności;
  • Duże firmy – tutaj odpowiedź jest oczywista. Takie duże, międzynarodowe przedsiębiorstwa mogą zasadniczo wykorzystywać drony, zasadniczo w niemal nieograniczony sposób. Szczególnie popularne są one zwłaszcza wśród przedsiębiorstw deweloperskich. Dzięki nim można nagrać film, który przedstawi całą, szeroką zakrojoną inwestycję, która z pewnością przyciągnie uwagę potencjalnych klientów;

Jak widać z usług marketingowych z wykorzystaniem drona może skorzystać zasadniczo każdy. Jednocześnie, warto zauważyć, że jest to dobry wybór dla przedstawicieli wielu różnych branż, niezależnie od rozmiaru danego przedsiębiorstwa. Co ważniejsze zapewnią one tak potrzebną na obecnym, szybko rozwijającym się rynku, przewagę nad konkurencją.

Dlaczego drony w marketingu to tak dobry pomysł – podsumowanie

Celem tego tekstu było zwrócenie uwagi nie tylko na korzyści wynikające z wykorzystania dronów w marketingu, ale przede wszystkim przedstawienie Państwu tego, że jest to rozwiązanie uniwersalne, a co ważniejsze relatywnie tanie, czyli takie na które pozwolić mogą sobie zarówno duże firmy, jak i również właściciele małych przedsiębiorstw czy jednoosobowych działalności.

Drony, to urządzenia, które cechują się niezwykłym wręcz zaawansowaniem technologicznym, które ułatwiają prowadzenie wszelkiego rodzaju działań marketingowych. Dzięki dronom, opanowanie nieba, nawet dla przedstawicieli małych firm, nie jest już zadaniem wchodzącym w strefie marzeń, tylko krokiem całkowicie realnym i relatywnie łatwym do wykonania. Jedyne co należy zrobić, to wynająć operatorów ze sprzętem, takich jak Profit Partner, którzy będą odpowiedzialni za przeprowadzenie wszystkich potrzebnych działań reklamowych. Wszechstronność dronów, to kolejny z atutów, obok którego nie można przejść obojętnie. Samo korzystanie z dronów również powinno wpłynąć pozytywnie na opinie o danej marce. Taka forma marketingu sprawi, że Państwa firma będzie postrzegana jako innowacyjna, profesjonalna i oferującą usługi na wysokim poziomie. Jeżeli więc planują Państwo ułożyć budżet marketingowy, to warto będzie zastanowić się nad wykorzystaniem dronów.

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
WhatsApp
Social Media
Najbardziej popularne
Subskrybuje nasz Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać od nas ciekawe artykuły prosto na swój email zapisz się. wystarczy że podasz adres email bez żadnych dodatkowych danych.

Categories
Przeczytaj także:

Notion – Przełom w Zarządzaniu Projektami

Notion – Przełom w Zarządzaniu Projektami Notion to wszechstronne narzędzie, które rewolucjonizuje zarządzanie projektami i organizację pracy. Wstęp Notion umożliwia użytkownikom tworzenie baz danych, różnorodnych

Chat GPT Nie Tylko Rozmowa – 4 narzędzi AI

Spis treści OpenAI uruchomiło prototyp ChatGPT 30 listopada 2022, który błyskawicznie zdobył popularność w sieci. Użytkownicy masowo udostępniali jego możliwości. Od organizacji wyjazdów po tworzenie